Dažniausios Reels kūrimo klaidos: pasitikrink ar jų nedarai

(2,5 min. skaitymo)

Vienas pagrindinių Instagram Reels privalumų yra tai, jog šiuos įrašus pasiekia daug didesnė auditorija, lyginant su statiniais įrašais. Sėkmingų Reels’ų kūrimas siekiant auginti Instagram auditoriją yra daugelio verslų tikslas. Nepaisant to, sėkmei gali pakišti koją keletas neapgalvotų detalių. ❌

Noriu su Tavimi pasidalinti 9 dažniausiai pasitaikančiomis Reels kūrimo klaidomis ir patarimais, kaip jų išvengti:

1. Blogas apšvietimas 💡

Geriausia Reels filmuoti dienos šviesoje, atsukus veidą į lango pusę. Jei dienos šviesos nepakanka – galima naudoti papildomus šaltinius, pavyzdžiui, žiedinę lempą.

2. Tik audio takelio naudojimas, nepridedant titrų 🔊

Informacija bus geriau įsimenama ir suprantama naudojant ne tik vaizdus, bet ir tekstą – titrus. Verta turėti omenyje, jog žmonės dažnai Reels žiūri be garso, todėl naudojant vien audio takelius, įrašas neteks prasmės. Titrus patogu kelti ne tik per pačią Instagram programėlę, bet ir kitas – Capcut, VN, Inshot, Videoleap ir pan. Kompiuteriu redaguojant, patogu naudoti nemokamą Descript programą.

3. Vien tik trendų atkartojimas 🔝

Bandant atkartoti tik populiarius Reels, kaip dauguma kitų profilių, prarandamas prekės ženklo unikalumas ir galimybė išsiskirti. Užuot aklai kopijavus, pabandyk miksuoti savo originaliai sukurtą turinį, įterpiant tik keletą trendų.

4. Nėra pirmosios įtraukiančios frazės 🍒

Atmink, jog turi tik kelias pirmas sekundes sudominti stebėtoją savo sukurtu Reels. Jei pradžioje parašysi įtraukiantį tekstą, tikėtina, kad greičiau atkreipsi jų dėmesį, paskatinsi peržiūrėti video įrašą iki galo ir į jį įsitraukti – pamėgti, pakomentuoti ar išsisaugoti.

5. Trūksta video dinamikos ▶️

Pabandyk filmuoti iš skirtingų krypčių – ne tik iš priekio, bet ir, pavyzdžiui, iš šono, kitoje aplinkoje, vaikštant ir pan. Taip Tavo Reels taps gyvesnis, sukurs stebėtojui netikėtumo efektą ir paskatins sekti tolimesnę įrašo eigą – smalsu, iš kurios pusės vaizdas pasirodys dabar?

6. Neiškerpamos pauzės, atodūsiai, nereikalingi žodžiai 🔔

Prasmės neturinti informacija ar pašaliniai garsai ne tik veltui prailgins Reels, bet ir stebėtojui duos signalą, jog įrašas paruoštas atmestinai, neapgalvotai. Jei bijai, jog iškirpus tam tikras dalis Reels taps nesklandus – tarp susijungiančių dalių naudok perėjimus.

7. Reels pabaigoje nėra raginimo atlikti veiksmą 👇

Pagalvok, ką norėtum, kad stebėtojas padarytų peržiūrėjęs Tavo Reels? Pridėk CTA (angl. call to action), kuris skatins pamėgti, išsisaugoti, pakomentuoti, pasidalinti ar spausti nuorodą BIO.

8. Per daug teksto 📕

Trumpas Reels ir daug teksto jame – viena dažniausiai pasitaikančių klaidų. Ilgesnį tekstą palik aprašymams, o Reels video viduje naudok konkrečias ir aiškias pagrindines mintis.

9. Blogas Reels dydžio formatas. 📽

Įkeliama netinkamo formato video. Video turi būti pilnai vertikalus ir parametrai rekomenduojami, kaip story – 1080 x 1920px.

Ar dabar, žinant šias klaidas ir kaip jų išvengti, jauti 100% pasiruošimą? Jei vis dar dvejoji, siūlau peržiūrėti mano sukurtą Reels mini kursą, kuriame rasi daugiau naudingos informacijos, padėsiančios Tau sukurti įdomų, įtraukiantį ir efektyvų Reels žingsnis po žingsnio. 👣

Giedrė Janu
Giedrė Janu

Socialinių tinklų ir video turinio specialistė

Vienas pagrindinių Instagram Reels privalumų yra tai, jog šiuos įrašus pasiekia daug didesnė auditorija, lyginant su statiniais įrašais. Sėkmingų Reels’ų kūrimas siekiant auginti Instagram auditoriją yra daugelio verslų tikslas. Nepaisant to, sėkmei gali pakišti koją keletas neapgalvotų detalių. ❌

Noriu su Tavimi pasidalinti 9 dažniausiai pasitaikančiomis Reels kūrimo klaidomis ir patarimais, kaip jų išvengti:

1. Blogas apšvietimas 💡

Geriausia Reels filmuoti dienos šviesoje, atsukus veidą į lango pusę. Jei dienos šviesos nepakanka – galima naudoti papildomus šaltinius, pavyzdžiui, žiedinę lempą.

2. Tik audio takelio naudojimas, nepridedant titrų 🔊

Informacija bus geriau įsimenama ir suprantama naudojant ne tik vaizdus, bet ir tekstą – titrus. Verta turėti omenyje, jog žmonės dažnai Reels žiūri be garso, todėl naudojant vien audio takelius, įrašas neteks prasmės. Titrus patogu kelti ne tik per pačią Instagram programėlę, bet ir kitas – Capcut, VN, Inshot, Videoleap ir pan. Kompiuteriu redaguojant, patogu naudoti nemokamą Descript programą.

3. Vien tik trendų atkartojimas 🔝

Bandant atkartoti tik populiarius Reels, kaip dauguma kitų profilių, prarandamas prekės ženklo unikalumas ir galimybė išsiskirti. Užuot aklai kopijavus, pabandyk miksuoti savo originaliai sukurtą turinį, įterpiant tik keletą trendų.

4. Nėra pirmosios įtraukiančios frazės 🍒

Atmink, jog turi tik kelias pirmas sekundes sudominti stebėtoją savo sukurtu Reels. Jei pradžioje parašysi įtraukiantį tekstą, tikėtina, kad greičiau atkreipsi jų dėmesį, paskatinsi peržiūrėti video įrašą iki galo ir į jį įsitraukti – pamėgti, pakomentuoti ar išsisaugoti.

5. Trūksta video dinamikos ▶️

Pabandyk filmuoti iš skirtingų krypčių – ne tik iš priekio, bet ir, pavyzdžiui, iš šono, kitoje aplinkoje, vaikštant ir pan. Taip Tavo Reels taps gyvesnis, sukurs stebėtojui netikėtumo efektą ir paskatins sekti tolimesnę įrašo eigą – smalsu, iš kurios pusės vaizdas pasirodys dabar?

6. Neiškerpamos pauzės, atodūsiai, nereikalingi žodžiai 🔔

Prasmės neturinti informacija ar pašaliniai garsai ne tik veltui prailgins Reels, bet ir stebėtojui duos signalą, jog įrašas paruoštas atmestinai, neapgalvotai. Jei bijai, jog iškirpus tam tikras dalis Reels taps nesklandus – tarp susijungiančių dalių naudok perėjimus.

7. Reels pabaigoje nėra raginimo atlikti veiksmą 👇

Pagalvok, ką norėtum, kad stebėtojas padarytų peržiūrėjęs Tavo Reels? Pridėk CTA (angl. call to action), kuris skatins pamėgti, išsisaugoti, pakomentuoti, pasidalinti ar spausti nuorodą BIO.

8. Per daug teksto 📕

Trumpas Reels ir daug teksto jame – viena dažniausiai pasitaikančių klaidų. Ilgesnį tekstą palik aprašymams, o Reels video viduje naudok konkrečias ir aiškias pagrindines mintis.

9. Blogas Reels dydžio formatas. 📽

Įkeliama netinkamo formato video. Video turi būti pilnai vertikalus ir parametrai rekomenduojami, kaip story – 1080 x 1920px.

Ar dabar, žinant šias klaidas ir kaip jų išvengti, jauti 100% pasiruošimą? Jei vis dar dvejoji, siūlau peržiūrėti mano sukurtą Reels mini kursą, kuriame rasi daugiau naudingos informacijos, padėsiančios Tau sukurti įdomų, įtraukiantį ir efektyvų Reels žingsnis po žingsnio. 👣

Pirkinių krepšelis